Conținutul coșului tău
Coșul tău este gol.
Oamenii din întreaga lume cunosc brandul Villeroy & Boch datorită porțelanului de designer, plăcilor ceramice, dar și datorită produselor de înaltă calitate pentru baie. Puține mărci internaționale se pot lăuda cu o istorie atât de bogată și variată precum Villeroy & Boch. Haide să aruncăm o privire asupra călătoriei de la primele vase pâna la amenajări complete pentru baie. Descoperă istoria unui brand care a făcut față provocărilor timpului, precum și schimbărilor politice și sociale, datorită persistenței, gândirii inovatoare și designului atractiv.
Fondatorul inițial al mărcii, Francois Boch, a produs fier și tunuri pentru curtea regală franceză. Dar a decis să schimbe domeniul și să se concentreze pe un domeniu tânăr, dar promițător la acea vreme – producția de porțelan.
La acea vreme, porțelanul era foarte scump și era evaluat la fel de mult ca aurul. Așadar, nu a fost singurul care a ales să se dedice acestui domeniu, dar spre deosebire de concurenții săi, Francois Boch a gândit inovator. Împreună cu cei 3 fii ai săi, a înființat în 1748 un mic atelier de ceramică, care nu era chiar obișnuit. Roțile olarului erau acționate de apă, lucru nemaiauzit la acea vreme. Acest lucru a făcut ca producția să fie mult mai eficientă și mai rapidă, astfel încât Francois a putut să își dedice timpul economisit unui design original.
Luxemburg a fost unul dintre cei mai mari cumpărători ai acestui porțelan, așa că familia a dorit să înființeze acolo un al doilea atelier de ceramică. În 1766, fiul lui Francois, Pierre-Joseph, a înaintat guvernului o cerere pentru a obține permisiunea de a înființa o fabrică în provincia Luxemburg. Dintre numeroasele companii înregistrate, Marie Therese i-a dat permisiunea lui. Aici a fost concepută seria de porțelan numită Alt Luxemburg cu model creativ Brindille, reprezentată de flori mici albastre pe o creangă, și multe altele.
În 1809, Jean-François Boch a cumpărat fosta mănăstire benedictină din Mettlach și a înființat acolo un atelier foarte modern. În acest atelier, muncitorii foloseau mașini mecanizate pentru producția de veselă, pe care însuși Jean-François Boch le-a proiectat. Aceste invenții au contribuit la continuarea revoluției industriale a mărcii, precum și la producția în masă de veselă.
În 1829, Jean-Francois Boch a dezvoltat un nou tip de gresie, de un alb strălucitor și foarte dur. Arăta ca porțelanul, dar era considerabil mai ieftin. Datorită acestui material, porțelanul nu a mai fost privilegiul nobilimii și al claselor înstărite. Oricine putea cumpăra versiunea mai ieftină. Pentru acest material, compania a primit o medalie de aur la primul târg comercial prusac de la Berlin în 1822. Și ulterior, alte câteva premii internaționale.
O altă piatră de hotar pentru brand a fost fuziunea cu concurentul de atunci, Nicolas Villeroy, proprietarul unei fabrici de gresie. La fel ca Francois Boch, Nicolas Villeroy a fost un pionier în domeniul său – a fost primul care a folosit cărbunele drept combustibil pentru producția de ceramică. Și a experimentat, de asemenea, imprimarea mostrelor, pentru a accelerea producția.
Fuziunea celor două companii a avut sens pentru extinderea planificată, așa că în 1836 a fost înființată compania Villeroy & Boch. O companie care a valorificat punctele forte ale ambelor afaceri de familie – creativitate, design original, spirit antreprenorial, capacitate de producție și gândire inovatoare. Mai târziu, a avut loc și o reuniune de familie, pentru că copiii ambilor fondatori și-au spus „Da” .
La sfârșitul secolului al XIX-lea, Villeroy & Boch a profitat de descoperirile arheologice și au început să creeze copii ale plăcilor romane. Acest lucru a dus la intrarea lor pe segmentul ceramicii sanitare. Când băile au început să devină o parte comună a apartamentelor, marca a creat lavoare și căzi pe scară largă. Cheia pentru seriile la scară largă a constat în tehnica de turnare a ceramicii lichide în matrițe.
Datorită inovației, calității produselor, talentului în afaceri și designului original, Villeroy & Boch a devenit un jucător foarte popular la nivel mondial. Compania a furnizat vesela familiilor regale, dar a câștigat și mai multe contracte prestigioase. Plăcile ceramice decorează Grand Moscow Theatre din Rusia, coridoarele și cabinele de clasa I de pe Titanic, Holland Tunnel care leagă insula Manhattan din New York de orașul Jersey sau castelul prințului de Thurn și Taxis din Regensburg.
Brandul Villeroy & Boch a avut succes pe tot parcursul secolului al XX-lea, chiar dacă unele dintre clădirile sale de producție au fost distruse în timpul războiului mondial. Iar acum este cunoscut în toată lumea, nu doar în lumea porțelanului, ci și în lumea băilor și a wellness-ului.
Compania se concentrează pe produse de calitate cu design original în 5 segmente principale:
vase de bucătărie
echipamente pentru hoteluri și restaurante
baie și wellness – toalete, lavoare, căzi, cădite de duș, oglinzi și altele
pardoseli
Cheia succesului companiei continuă să fie inovația, utilizarea tehnologiilor moderne, cooperarea cu designeri de talie internațională și, desigur, o gamă variată de produse premium.
Soluții inovatoare: roți de olărit cu apă, imprimare pe porțelan, mașini mecanice pentru o muncă mai ușoară, cărbune ca și combustibil
În 1812, Pierre-Joseph Boch a înființat o asigurare socială completă, din care Bismarck s-a inspirat 70 de ani mai târziu.
În 1852, Eugen von Boch a restaurat un mozaic roman de podea descoperit de arheologi în vecinătatea orașului Mettlach. Din 1852, compania a produs plăci inspirate de acest mozaic sub denumirea Mettlacher Platten.
Din 1856, compania a produs și sobe de cărămidă.
În 1876 a început producția primelor lavoare portabile.
Villeroy & Boch a furnizat, de asemenea, produse fabricate special pentru Ludovic al II-lea al Bavariei.
În 1879, Villeroy & Boch au introdus obiecte de artă din teracotă rezistente la intemperii.
Vincent van Gogh a pictat un portret al prietenului său Eugène Boch, care se află în prezent în Musèe d'Orsay din Paris. Portret este intitulat Der Dichter (Poetul).
În 1924, compania a început să utilizeze imprimarea pe porțelan folosind plăci de cupru, pe care era pregravat un model.
Villeroy & Boch produce veselă papală din 1955.
„275 de ani de Villeroy & Boch, asta înseamnă moștenire și viitor în același timp”, subliniază Frank Göring, CEO Villeroy & Boch din 2007. „Suntem mândri de această aniversare specială și așteptăm cu nerăbdare să o sărbătorim împreună cu angajații, clienții și partenerii noștri din întreaga lume”.
Din 1748, Villeroy & Boch a fost sinonim cu calitate, estetică de lux și idei progresiste. Încă de la început, obiectivul Villeroy & Boch a fost acela de a proiecta case în care oamenii se pot bucura de momentele vieții. Villeroy & Boch transformă astfel o casă obișnuită în acasă.
Iar noi îi dorim brandului să se descurce la fel de bine în următorii 275 de ani!